måndag, mars 23, 2009

Smalltown

Vill ni veta hur litet Stockholm är? Jag ska berätta hur litet Stockholm är.

Jag låg med en kille, vi kan kalla honom Lenny. Det var väl okej om man bortser från att Lenny var mer eller mindre besatt av tanken på att få komma på mina bröst. Vilket jag aldrig har eller kommer förstå vitsen med. Nästa dag ringer det på telefonen och jag hör honom prata med en tjejröst. Nog för att jag har en master i journalistik, men en jäkla ettakluddare hade kunnat räkna ut att det var hans flickvän i luren. När han lagt på och jag konfronterar honom försöker han få det till att jag kan bli hans lilla hemlighet. Typ hemliga älskarinna. Om det inte var för det där med tuttarna så kanske ja, men nu näe.

Dagar går och mitt minne av Lenny börjar sakta blekna. Tills jag snokar runt på fejan och hittar min killkompis bästis före detta tjejs profil, och börjar kolla igenom hennes bilder. Vem hittar jag väl inte där om Lenny? Och den före detta tjejens bästa kompis? Dvs tjejen i luren. Jamenjaha. Jag förstår. Jag förstår exakt! Hon är brunhårig och brunögd och typ en liten svennebrud i en mycket söt förpackning. Det vill säga allt jag inte är. Och jag är väl då antagligen allt hon inte är. Om man ska tro Lenny.

Men det är inte som att det slutar där. Tjejens bästa kompis, det vill säga min kompis kompis ex dansar på samma dansskola, och ibland i samma grupp som jag. Det har tagit mig en termin att skaka av mig att jag legat med hennes bästis kille. Och jag får bita mig väldigt hårt i tunnan för att inte få plötslig social tourettes när jag ser henne och säga just detta. Så litet är Stockholm.

Inga kommentarer: