söndag, mars 01, 2009

Have you ever been with a guy from....

Det är väl här någonstans jag borde bita mig i tungan och inte svara sanningsenligt. För jag vet av erfarenhet att vad som sedan händer är att jag möts av en våg besvikelse i mannens ansikte. Här har han, av vad jag kan förstå, förväntat sig att få ge mig en upplevelse utöver det vanliga. Något som han sedan tror att jag kommer berätta för alla mina vänner och bekanta, och då samtidigt sälja in hans landsmän som de i särklass bästa älskarna i världen. Men vilken osis. Svarar man ärligt är det som han inte vet vad han ska göra. Ska han leta vidare efter någon som inte, på vinst eller förlust, fått erfara män av hans slag, med allt vad det nu innebär av misslyckade förspel, taskigt hångel, och pinsamma missförstånd? Eller ska han ta det som en förevändning att återigen låta mig få ta del av livets goda? Kanske fanns en rimlig förklaring att jag varit på den delen av jordklotet tidigare. Alltså bara måste jag älska män från den delen av världen? Och kan helt enkelt inte neka honom? Oavsett om han har fula skor, dåliga tänder och händer jag helst inte vill se smeka mig? Bara för att jag varit med en vad det nu vara månde, innebär inte det att jag kan tänka mig dem alla. Hur svårt ska detta vara att förstå? Tydligen väldigt svårt. Jättejättejättesvårt. Helt omöjligt.

Inga kommentarer: