måndag, mars 09, 2009

Husalfen som ska skölja mitt ris och måla mina naglar får nu ännu en arbetsuppgift. Hänga och vika min tvätt. Mitt rum drunknar i ren tvätt som jag inte orkar ägna ens en tanke åt. Jobbigast är det med alla lakan och örngott som jag inte är kvinna nog att vika ensam. För i min familj är vi helt sjukt pedanta när det kommer till att vika lakan. Man måste vara två man som hjälps åt för att få det gjort. Min kk brukar få hjälpa till när han är här, men det var länge sen sist, och jag vill inte fråga min granne för hon har tenta och verkar så stressad att jag nästan tror att hon är sur på mig. Så därför ligger det nu en gigantisk hög av lakan mitt golvet. Och i ett rum som bara är 16 kvadrat känns det. Så husalfen, where ever u are at, det är dags att göra sig påmind!

Inga kommentarer: