lördag, mars 28, 2009

Den där Earth Hour skiten

Jag bojkottade Earth Hour rakt av. Har inte brytt mig om att ta reda på varför man ska haka på det, men känner väl rent spontant att det är ett förbannat hyckleri att det ska till ett jävla jippo för att få folk att förstå att man inte ska lämna datorn/tvn/stereon på standby. Det fick jag lära mig på hemkunskapen nådens år 1995, och har sedan dess bara lämnat nyss nämnda på standby ett fåtal gånger. Så att jag redan dragit mitt förbannande strå till stacken borde vara rätt uppenbart.

För seriöst! Folk borde väl vara smartare än så här? Förstå att om man lämnar något på standby förbrukas fortfarande el? Förstå att de inte bara har miljö, utan också el att spara på att stänga av skiten? Och tycker de att de ändå har rätt att ha den på, har de väl antagligen råd? Vem fan ska då komma och försöka uppmana dem att stänga av? Det blir ju bara så olidligt uppfostrande. På det där sättet som är provocerande, och gör att folk i ren trots inte vill. För behandlar du folk som barn, kommer de att bli barn och reagera som barn.

Inga kommentarer: