tisdag, mars 17, 2009

Geeee miiiig! Cravings. Vill ha.

Eftersom jag har köpstopp till tidigast första maj, helst första juni, är det fullkomligt uteslutet att köpa en skinnjacka. Det hur mycket jag än behöver den. Till att börja med har jag inte råd, och vidare har jag ju faktiskt köpstopp. Nu försöker dock Slösa rättfärdiga detta skinnjackeköp med att jag inte kommer kunna ha någon av mina klänningar eller kjolar under hela våren om jag inte köper just en skinnjacka. Jag har nämligen en fjällrävenliknande vindjacka, och en brun ful kavaj. Inget som passar till halva min garderob med andra ord. Det betyder att jag om jag inte köper en skinnjacka kommer bli tvungen att ha kjol till den blåa vindjackan, eller till den fula kavajen. Och det är även det fullkomligt uteslutet. Och saken är den att jag måste ha skinnjackan NU. I maj kommer det vara för sent. Det kommer framförallt vara alldeles för varmt. Då springer man ju runt i kofta eller munkjacka för jämnan. Blä.

Inga kommentarer: