måndag, mars 16, 2009

Processen att välja schampo

Är det för att jag vuxit upp med min pappa som det här med valet av schampo bär total avsaknad av praktiska detaljer för mig? Det enda som har någon som helst betydelse för mig är hur det luktar och hur mycket det kostar. Om det sedan frissar, plattar, volymiserar, puffar, eller piffar till mitt hår har ingen som helst betydelse. Nog för att jag har det där som i reklamen beskrivs som "typiskt skandinaviskt livlöst hår", men det kommer mitt hår fortsätta vara även om jag byter schampoo. Så varför krångla till det? När jag hörde min kompis väldigt långa utläggning om alla miljoner produkter hon hade i sitt hår, som är permanentat, blev jag väldigt glad över vilken ovisshet jag så länge svävat i, och kommer fortsätta sväva i. Hennes uppräkning tycktes aldrig ta slut. Och känner jag mig själv det minsta vet jag att jag inte skulle känna någon som helst skillnad. Noll och ingen. Då har det ju verkligen ingen betydelse. Jag, och mitt hår, överlever nog ändå.

Inga kommentarer: