måndag, mars 09, 2009

Hajp!



Okej. Jag är inte den som hoppar på hajpen. Hajpen gör mig alltid så sur för jag vill ha koll på läget. Vill veta saker innan alla andra. Vara först! Och om jag då inte känner till en artist så blir jag så sur att jag kategoriskt hoppar över hajpen av ren princip. Hur gammal jag är? Det skiftar mellan fem och 30!

Men så är det denna kvinna. Jag hörde henne på Sr Metropol och tänkte att det inte fanns en chans i världen att det var svenskt, och nej, det var det så klart inte. Jag minns inte vad det är, men det är ju bara såååååå bra. Och att hon nu sällar sig till skaran av 20 någonting brudar som ger mig grym prestationsångest det kan jag liksom ta. Bara för att hon är så bra. Men hur hon lyckats träna bort sin dialekt är för mig en gåta. Måste kännas konstigt att sjunga på en annan engelska än den man pratar. Typ onaturligt.

Inga kommentarer: