onsdag, mars 04, 2009

Maka söker kaka

Jag är ju mer eller mindre besatt av att träffa någon som matchar mig. Det är därför jag aldrig lyckas, och när jag väl lyckas är det väl så att jag inte matchar honom. Eller vad det nu var Mannen tyckte gjorde oss till ett inte lämpligt par. Ja just det, jag sa att det där med att vara ihop med någon som har barn var uteslutet, då han i nästa berättade att han hade just det. Lyckat! Och eftersom han var den mest envisa jävel jag stött på nästefter mig själv fanns det ju ingen anledning att förklara sig. Även om jag efter det ändrat uppfattning. Så nu är det inte som att det är kört för alla 30 + babydaddys där ute, det är bara att poka mig fejan och se vad som händer.

Men nu var det ju inte det inlägget skulle handla om. Det är hur vi tjejer, och kanske också killar men på förmodligen ett helt annat sätt, har överseende med vissa saker, när det kommer till val av partner. Just det här är att matcha varandra verkar vara det första som får stryka på foten. Jag vet inte hur många gånger jag sett folk som hookat på krogen och undrat vad den ena ser hos den andra. För det jag ser är å ena sidan någon med klass, stil och smak, och å andra sidan någon som blandar randigt med rutigt, och bara har ett par skor. Att personen med klass, stil och smak faktiskt skulle kunna hitta någon med lika mycket klass, stil och smak är ju mer eller mindre uteslutet då det inte finns några, i mitt fall, killar med klass, stil och smak på stället ifråga. Så därför nöjer sig tjejen med näst bästa. Frågan är ju vad man går efter då? För jag tänker att det randiga och rutiga gör människan, oavsett hur jävla snygg han är, så mycket mer oattraktiv. Och jag orkar inte vara den som ska ge honom en makeover, för då vet jag att hans vänner kommer anklaga honom för att vara pussywhipped snabbare än snabbast.

Men jag tycker att det här är ganska så talande. För samtidigt som kvinnor tycks bry sig ofantligt mycket om sitt eget utseende och sina kläder, så är dom införstådda med att när det kommer till killar kan dom inte kräva allt för mycket. Och verkar i vissa fall inte bry sig alls. Samtidigt är alla tjejer alltid top notch, om än kanske inte utseendemässigt supersnygga. ( Ibland gäller devisen ju fulare desto snyggare klädda) Och killa kan därför nästan alltid förvänta sig att få en tjej som i alla fall kollat på bilderna i senaste numret av Elle. Även om han kanske inte bryr sig egentligen. För om han verkligen brydde sig skulle han väl vara lite mer mån om sitt yttre, eller ?

Inga kommentarer: