fredag, mars 06, 2009

Sex som inte säljer

Herrejisses vad jag är glad att jag blivit lite till åren. För vore jag ung och arg idag skulle jag inte ha någonstans att ta vägen om jag ville gå ut och dansa. Jag menar, vem vill gå på en klubb som tycks drivas av ett gäng gubbsjuka 35-åringar?
Som inte tycks sälja sina klubbar på sina djs goda rykte, utan istället hemfaller åt att fläka ut halvnakna brudar på affischerna? Det här är nog det mest effektiva sättet att skrämma mig från att besöka klubben ifråga.



Nu är det tack och lov inte så att jag tillhör målgruppen. Det är väl antagligen det arrangörerna skulle försvara sig med om dom tog sig tid att ta till sig av kritiken. Att sex säljer och att jag gått och blivit en gammal hagga som inte "kan släppa loss" och " ha lite roligt", och att det ju " bara är på skämt". Men seriöst. Jag ser ingen som helst skillnad på dessa flyers, och bilderna man kan se på Club Privés bilar.




För att inte tala om alla affärsturister. Skulle en flyer hamna i orätta händer skulle dessa klubbar lika gärna kunna tas för strippklubbar, istället för de nattklubbar de utger sig för att vara. Det är ju bara så gräsligt pinsamt.





Jag är inte ens arg. Jag tycker det är så skrattretande, just för att det är så uppenbart att man inte tycks kunna sälja på något annat än sex. Det förmedlar inte på något sätt seriositet och professionalitet, utan bara dålig smak. AD:n bakom dessa flyers har inte ens tagit sig tid att fråga sig hur man omöjligt skulle kunna sälja in klubben med lite mer stil och finess utan gått på första bästa. Nakna brudar. Det borde generera publik. Jomen eller hur. Eller så är man ute efter att vara så icke politiskt korrekt som jäkla möjligt. Ja, då har man ju verkligen lyckats.

Inga kommentarer: