måndag, mars 02, 2009

En av mina grannar är en utbytesstudent från Sydafrika. Hon är skittrevlig och väldigt omtänksam, hon har bland annat bjudit mig på curry ett flertal gånger. En curry som smakar så som jag föreställer mig att curry ska smaka. Nu är det dessvärre så att jag glömt vad hon heter. Det är sååååå pinsamt. Jag kommer inte ens ihåg om vi någonsin tagit oss tid att presentera oss ordentligt för varandra, men att göra det nu känns helt uteslutet eftersom hon mycket väl vet vad jag heter, och också tycks ha gjort så flera veckor. Och jag har redan kollat porten där man kan avläsa namnet på de allra flesta i huset, men eftersom hon hyr genom Karolinska Institutet så finns hennes namn inte med. Jag vet seriöst inte vad jag ska göra, och ju längre det går desto mer pinsamt blir ju det hela.

Inga kommentarer: