fredag, februari 13, 2009

Memories

Nog för att jag har bra minne, men det är allt bra selektivt. När det kommer till att komma ihåg saker jag ska ha med mig till jobbet, träningen eller skolan, är jag helt jäkla hopplös. Det spelar inge roll hur många gånger jag påminner mig själv, för som den tidsoptimist jag är, är det alltid något jag i brådrasket glömmer. Som värst är det när jag glömmer ta på mig örhängen eller parfym! Jag känner mig så naken, eller nojjar något så fruktansvärt över hur illa jag måste lukta. Men för varje gång jag glömmer något, lär jag mig komma ihåg dem till nästa gång, då jag givetvis glömmer något annat. I veckan har jag bannat mig själv för att jag glömde öronproppar till träningen ( det tär att lyssna på trummor sju timmar i veckan!) och att jag idag missade ta med mig ögondroppar. Med ett arbetspass till sju, som sedan följs av vad jag misstänker kommer bli en mycket blöt personalfest, kommer mina ögon skrika efter väta. Och även om jag med mina drycksvanor väl tids nog lär vara så gott som blind ändå vad kvällen lider, vore det inte illa med just ögondroppar. Fast det verkligen känns som om det kommer kvitta.

Inga kommentarer: