onsdag, februari 18, 2009

Celebrity skin

Zoosk skulle lika gärna kunna heta "Semikänd kille söker mö", för so far har jag stött på en allsvensk fotbollsspelare, en spexig före detta programledare, och någon som nog i alla fall i sitt eget huvud kallar sig själv skjutjärnsjournalist. Detta förundrar mig. I alla fall den allsvenska fotbollsspelaren borde väl ändå förstå att åtminstone en eller annan av de tjejer som spanar in honom rimligtvis borde veta vem han är, och om dom inte vet det borde han fråga sig hur det är möjligt att de inte gör det. Eller är han verkligen totalt omedveten om hur beryktad han är? Eller försöker han låtsas om att han inte vet det, bara för att inte verka märkvärdig? Mycket märkligt är det i alla fall.

Nu är det inte så att jag skulle få för mig att flörta med någon av de ovanstående nämnda. It will never happen. Om jag råkar flörta med någon som är rik och berömd, kommer det vara en datanörd, eller liknande. Någon som gjort sig känd genom något annat än musik, sport eller media. Och hur många har det egentligen?

Inga kommentarer: