tisdag, februari 17, 2009

En lovsång till moroten

Morötter is my new drug of choice! Jag fattar inte att jag inte upptäckt morotens storhet tidigare. Den är god, mättande och relativt kalorisnål. Det gör moroten till det perfekta mellanmålet, och optimal som tilltugg efter träningen. Jag har de senaste veckorna tagit för vana att skala en påse som jag sedan slantar och väger upp i matlådor om 300 gram, som jag sedan kånkar med att äta efter träningen. Det är verkligen helt suveränt. Bara att skala morötterna fyller mig med en sådan tillfredställelse, då själva tanken på hur nyttig jag är som tuggar i mig morot gör mig så glad. Jag är alltså på god väg att bli ett renodlat fitnessfreak.

1 kommentar:

sa...

Håller helt med! Morötterna dödar sötsuget redan efter ett par tuggor.. Nu har du inspirerat mig till att testa det här med att ha med mig några slantar i väskan "utifallatt :P