fredag, februari 27, 2009

Det här med tamponger

Skrev för några veckor sedan att jag hur jag än påminner mig själv om saker jag inte får glömma ändå alltid gör det. Och tamponger är i högsta grad just en sån sak. Jag går som bäst och väntar på min annars så väldigt trogna vän som nu råkar vara sen bara för att jag går ner i vikt och det lite för snabbt för vad som kanske kan anses vara nyttigt ( nej jag knarkar inte, för omega 3 är ett godkänt kostillskott men tack för omtanken) och borde därför vara väldigt väl förberedd på att den kan komma när som jävla helst. Och har därför både en och två gånger tänkt tanken "stoppa ner några tamponger i byxfickan/träningväskan/jackan/plånboken" bara för att så fort jag kommit ut genom porten inse vad det är jag glömt. Och det finns nog få saker jag hatar så mycket som att köpa saker jag redan har. Det är så sjukt onödigt. Och alla som köpt tamponger vet att det är desto onödigare för dom är om inte dyra så i alla fall inte så billiga som jag tror att hela den kvinnliga delen av jordens befolkning önskar att dom vore. Och att då skaffa ett paket när man redan har två hemma är inte så jäkla roligt. Finns kanske tusen och en saker som är så mycket skojigare. Men nu när jag skrivit klart detta inlägg skall jag genast packa ner minst två tamponger, det vill säga mer eller mindre alla jag har, i varenda väska, jacka och ryggsäck som står att finna i mitt hem, bara för att aldrig mer behöva tänka tanken att jag glömt det jag, eller någon medsyster, som bäst behövde.

Inga kommentarer: