tisdag, februari 10, 2009

Beautiful liar

En lördagnatt klockan två har jag inget bättre för mig än att sitta och bläddra bland mina daily matches på zoosk. Detta för att jag jobbar, och för att det inte ringer lite, bara inte ringer tillräckligt mycket för att alla vi miljoner människor som sitter i växeln ska ha något att göra. Och vad ser jag? Är det inte Mytomanen som nu letat sig ut på Fejan i jakt på brudar att berätta all sköns historier för. Jojjemen. Själv vill jag inget hellre än lägga ut en allmän varning, och anmäla hans profil som olämplig eftersom hans bild är så frånstötande. Seriöst! Om det inte vore för att jag redan fått min hämnd, den då jag i somras under en utekväll var helt stunning och han nästan tappade hakan därför skulle jag på allra största allvar gjort det. Men jag nöjer mig med att avreagera mig på min enda tillflytksort här i livet, min blogg.

Så vad har han gjort som är så hemskt den här mannen? Förutom att klä sig illa och ha dåligt omdöme? Ja, han har uppgett två olika namn, två olika födelseår, uppgett två olika bostadsadresser, uppgett att han är från tre, eventuellt fyra, förmodligen fem olika hemländer i olika delar av världen, och sedan när jag och andra synat honom kommit med den ena dåliga ursäkten efter den andra.

Men jag är ändå tacksam. För vad detta illustrerar bättre än något annat, är hur viktigt det är med någorlunda bra minne om man ska ljuga. Till att börja med ljuga tillräckligt övertygande, sedan komma ihåg exakt vad man sagt och till vem, och hoppas att de man sagt olika saker till inte känner varandra, eller pratar med varandra. Kort sagt, att man inte ska ljuga, och har man väl börjat är det aldrig för sent att sluta!

Inga kommentarer: