fredag, februari 20, 2009

Finlands finest



Mmm. Det här är väl ungefär vad Finland har att erbjuda i rapväg, vad jag kan förstå. Jag tycker inte att det är dåligt, men frågan är ju om jag fortfarande skulle tycka att det var okej om det inte vore för att jag är en sådan renodlad patriot? Och nej, jag förstår inte vad dom säger. Eller jo, ett ord här och där men när det går så fort som det gör känns det mer eller mindre omöjligt att få något som helst slags grepp om vad dom försöker förmedla.

Det är btw ganska underhållande att lyssna på Sr Metropols personalstyrka försöka uttala låttiteln. Låten spelas frekvent och så gott som alla snubblar kraftigt på orden, även om jag vill tillstå att Paula Brunas försök igår var med beröm godkänt. Hon fick inte till sista ordet men vad kan man begära? Lite av en tungvrickare det där, oavsett om kan språket eller inte.

Inga kommentarer: