onsdag, februari 11, 2009

Dear diary

Bara för att jag hittade ett brev där jag ondgör mig över att en kompis gick tidigt från en klubbkväll någon gång under hösten 2006, men jag av brevet att döma inte riktigt förstod varför hon surnade till, blev jag tvungen att rota fram alla mina dagböcker från de senaste nio åren ihopp om att lösa den här jäckande gåtan. Och jag inte bara rotade fram en si så där trettio anteckningsböcker som på ett halvtaskigt vis beskriver min tillvaro som nyinflyttad till Stockholm, jag tog också på mig uppgiften att sortera dessa kronologiskt, så att jag i fortsättningen enkelt ska kunna manövra bland mina minnen. Nu står de prydligt uppradade i en den av mina garderober som också hyser gamla vykort, fotoalbum, tidningsurklipp och annat jag är för känslomässigt bunden till för att kunna slänga, men inte älskar tillräckligt mycket för att dra ut i dagsljus.

Inga kommentarer: