torsdag, februari 19, 2009

Sambabrudar



Personalfesten hade tema Pura Vida. Till maten spelade ett steelband. Föga förvånande föll en av grabbarna huvudstupa för mig, men gjorde det för sent för att riktigt hinna göra någon move innan dom var tvungna att avlägsna sig. Han var ändå gammal och tjock, så jag tror inte jag gick miste om så mycket mer än gammal klassisk egoboost, och såna måste jag ändå ta och vänja mig av vid, för såna speglar bara mitt taskiga självförtroende, som jag ju lovat mig själv ska bli så fasligt mycket bättre i år.

På steelbandet följde då helt plötsligt, från ingenstans, då alla var fullt nöjda med att vara mätta, och i raskt takt öka berusningsgraden, några sambadansare! Det var kvällens höjdpunkt, utan någon som helst tvekan. Min fylla var på sin absoluta high och jag fick stå och klappa takten till ett gäng halvnakna brudar som skakade på sina rumpor. Jag var sååå lycklig!

Men det jag tänkte komma till var att de där brudarna är mina största idoler. För inte nog med att dom är rätt grymma på att dansa. Dom gör det i platåklackar på minst tio centimeter. Och är till råga på allt som jag nämnde halvnakna. Dessa tjejer har med andra ord en självkänsla av stål. Nog för att jag inte har några som helst problem att visa mig i bikini på sommaren, men innan jag ens skulle överväga att börja dansa i en bikini någon annanstans än hemma, skulle helvetet först behöva frysa till is.

Jag hyser verkligen den största beundran för dessa tjejer, just för att dom är så fullständigt omedvetna om sina kroppar. Nu kanske dom är lika självmedvetna som jag, men det går inte att se det på dem. Och dom är långt ifrån perfekta, så gott som samtliga av dem hade en liten kula på magen. Men jag skulle gissa på att glädjen dom känner när dom dansar och rör på höfterna får dem att övervinna den nervositet dom måste känna över att blotta sig själva så mycket. För blottar sig gör dom verkligen. Men dom har en tilltro till sig själva som är minst sagt beundransvärd, och jag är så glad över att ha fått ta del av den glädjen dom utstrålar!

( Och nej, det är inte tjejerna på bilden texten handlar om)

Inga kommentarer: