torsdag, februari 26, 2009

Pass på den!

I På stan kan man idag läsa en artikel om vad Stockholms invånare glömmer på krogen. En intressant, om än väldigt kort artikel. Det som dock verkligen fångade mitt intresse var att någon glömt ett pass inne på toaletten på Debaser Slussen. Att glömma ett pass är väl kanske inte en särskilt stor sak, det gör folk nog mest hela tiden, och förmodligen på de mest udda platser och ställen. Men just detta passa innehöll en påse kokain. Jag frågar mig hur man i hela friden kan glömma en påse kokain? Nu är jag inte tillräckligt insatt i narkotikahandel för att veta vad den där påsen om möjligt var värd, men det var nog minst ett par hundralappar. Och att sen vara så pass korkad att man lägger den i ett pass, vilket man väl ändå får anta tillhör den som hade för avsikt att bruka kokainet, ja det gränsar till sådan dumhet att jag inte vet var i världen jag ska he mig.

Om inte. Om inte passet var stulet, och kokainet utplacerat där för att sätta dit passets innehavare? Vilket vips göra hela saken så mycket mer smart och listig. Inte ens jag är så smart att jag skulle kunna klura ut en så smart, och mycket bitterljuv hämnd. Jag håller mig till det där med att beställa tysk bögporr, och lär så fortsätta eftersom droger är förenat med alldeles för mycket risker. Men för dom som gör det är ju detta en perfekt payback!

2 kommentarer:

Culkin sa...

Fast folk som tar cola på en halvsnuskig krogtoalett är väl inte kända för att vara så smarta heller.

Anonym sa...

He dig tillbaksch till Schtaan om du ska använd ord som he sig. Int förschtå Fjollträskarn nå om det!