måndag, februari 16, 2009

Inte nog med att Facebook bytt språk på gränssnittet, så att det numera heter logg, logg till logg, puffa på, och andra mindre lyckade direktöversättningar. Samtidigt har Youtube langat in fula jäkla stjärnor i klippen. Ett direkt steg minst tio år bakåt i tiden, vilket i alla fall får mig att med viss förfäran tänka på Listan och Voxpop. Jag skulle kunna tolerera en av dessa saker, men när bägge sker samtidigt blir det för mycket. Jag upplever helt enkelt att min tillvaro förfulas något så oerhört på grund av detta, och det gör mig på orimligt dåligt humör. Dagens i-landsproblem.

1 kommentar:

Anonym sa...

För ett tag sen fick man en fråga om man ville ha fejan på "svenska" eller inte och jag svarade uttryckligen nej. Sedan för någon vecka sen eller två hoppade den automatiskt över till "svenska" ändå. Både jag och flera jag känner vaknade till den här mardrömmen av "puffar" och "loggar" som du beskriver. Men det är ingen fara! Det är bara att gå in under settings och ändra tillbaka, så heter det wall, poke osv igen. Bra va?