torsdag, februari 26, 2009

Lie to me



Hamnade av en ren slump framför Lie to me, och är nu helt hooked. Ser verkligen fram emot nästa avsnitt. För dem som missat denna serie handlar den om en psykolog som genom kroppsspråk kan avgöra om någon ljuger. Tillsammans med sitt team hjälper han polisen att lösa olika fall. Med skiftande resultat.

Första avsnittet var intressant, om än smula klyschigt då han och hans partner givetvis värvade en flygplatsvakt. Känns som om just denna sekvens har blivit mer eller mindre standard i liknande serier, och tittar som jag mycket på tv tröttnar man ganska snabbt.

Men som sagt, serien är mycket lovande, och det är nu jag blir irriterad över min alldeles för stora försiktighet vad gäller att ladda hem för jag hade verkligen inte bangat på att gotta ner mig i denna serie hela helgen.

Tv 4 onsdagar 21.00

Inga kommentarer: