söndag, februari 15, 2009

Svullo

En normal dag då jag inte tränar äter jag i genomsnitt 1200 kcal. Det är frukost med gröt, ett ägg eller två, ett litet mellanmål och sen en rejäl middag på runt 400 gram potatis och något till det, och sen en till gröttallrik som kvällsmål.

I fredags hade jag dock gett mig själv ledigt från dieten på grund av personalfesten. Och har ätit så det stod härliga till. Jag har inte direkt ångest över det hela, men däremot förbannat ont i magen. Jag började nämligen fredagen med en gröttallrik, sedan fyra ostmackor på jobbet ( som bjuder på frukost varje fredag), några passionsfrukter, och sen middag på festen, vilket utgjordes av tio laxspett, fem kycklingspett, salsa, dressing, massa ananas och mango, samt fyra glas vin och två öl, och som kronan på verket ett Friscomål och några Chili Cheesetops. Bara Friscomålet i sig innehåller den mängd kalorier jag äter vanligen. Jag skulle uppskatta att jag tredubblat mitt normala intag. Känns väl inte så jäkla lyckat, men jag intalar mig att det var en engångsföreteelse, eller i alla fall något jag inte lär göra om förrän möjligtvis om åtta kilo. Då väger jag nämligen 70 kilo!

Inga kommentarer: