fredag, februari 27, 2009

Såsa inte!

En ständig föleslagare genom min barndoms middagar, då oftast till pytt i panna, var flaskan med HP sås. Jag hatade HP sås redan då, och gör det än idag. Ketchup tycker jag i alla fall smakar gott, men HP sås är varken gott eller särskilt nyttigt. Det gör HP såsen till alla dressingars svarta får. Inte nog med att den smakar äckligt, de som hävdar HP såsens storhet är så gott som alltid någon slags excentriker, i det här fallet representerade av min pappa. Om ni aldrig tvingats smaka HP sås ska ni skatta er lyckliga och springa till skogs om någon erbjuder er det. Och ni som tyvärr liksom jag nyfiket smakat, vet precis vad jag pratar om. HP sås är vedervärdigt. Det borde inte få existera överhuvudtaget. Jag vill å det bestämdaste avråda dem som efter det här inlägget känner ett sug att pröva på denna anrättning. Det finns ingen som helst anledning att utsätta sig själv för den plågan. Man får men för livet, jag menar, kolla bara på mig.

Inga kommentarer: