onsdag, februari 18, 2009

Varför?



Varför får dotterns pojkvän sitta fram? Det kan inte vara på någon annan än pappans initiativ, och även då är det sjukt konstigt, för varför skulle han föreslå en sån sak? Då borde väl rimligtvis dottern bli sur för att pojkvännen får sitta fram och inte hon? Eller får han sitta fram bara för att sonen skulle tycka att det var jobbigt att sitta själv bak med pojkvännen? Jag vet att i min familj skulle det inte under några som helst omständigheter gå till så här. Jag skulle få sitta fram, sen skulle brollan få sitta fram, sen skulle min kille få sitta fram och sen skulle brorsans tjej få sitta fram. Annars skulle det ta hus i helsike, och hela semestern skulle vara förstörd snabbare än vad det tar min far att blinka, eller möjligtvis trycka i sig den där godispåsen han införskaffat inför bilturen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har varit i pojkvännens sits, och som du säger, var det mycket riktigt på faderns initiativ. När man är längre än 1,85 tenderar man erbjudas denna möjlighet oftare än annars.

Däremot ifrågasätter jag att så många i en och samma bil kan just den låten.