lördag, februari 14, 2009

Psychotherapy

Min kompis ska ha kalas och med anledning av det har hon mejlat ut några väl valda vänner på Fejan i ett så kallat gruppmejl. Så långt ingen skada skedd. Men så kommer det då till detta osande. Jag vet inte om det är för att göra alla andra som fått mejlet varse om att dom tänker komma som somliga svarar i mejlet, och därmed också fyller min inbox med totalt intetsägande mejl om varför dom tänker dyka upp, inte kan komma, och hur mycket dom önskar att dom kunde vara där. Men det irriterar mig som fan. Att kalla dem korkade vore nog lite väl i överkant, i synnerhet då somliga av dem läser detta, och jag förstår att dom inte menar något ont. Men man tycker att dom borde förstå vad som kommer hända, när dom själva fick det första svaret. Att även deras svar kommer vidarebefodras till alla andra menar jag. Den här typen av missöden borde man inte behöva gardera sig emot, men faktum är att det är precis vad jag gjorde. När jag skickade ut inbjudan till mitt födelsedagsfirande kände jag mig nödgad att påpeka att människorna inte skulle svara i min inbjudan, men jag tycker inte att man detta nådens år 2009 ska behöva förklara något så grundläggande för folk. Det finns ett ord för vad jag lider av, kontrollbehov tror jag närmare bestämt.

Inga kommentarer: