fredag, oktober 31, 2008

Saker jag retar mig på, del femhundratusensjuhundra ett.

Min granne är helt jävla dum i huvet. Det bara måste man vara om man väntar med korridorstädningen en extra dag för att få hjälp av, eller ska säga kunna utnyttja, sin flickvän. Inte för att jag någonsin kommer träffa en kille som beter sig på det här viset, men om det mot förmodan hände så finns det inte en chans i helvetet att jag skulle acceptera det. Att hon gör det är helt obegripligt. Hon inte bara accepterar det, hon går dessutom med på att hjälpa honom och gör merparten av städningen. Och nej, hon bor inte här, hon var bara här och hälsade på. Eftersom min fantasi är livligare än vad som är normalt nyttigt kan jag inte låta bli och generalisera och inbilla mig att min granne är en sån där kille som säkert tycker han är superjämställd och att han har ett jämställt förhållande, bara för att dom hjälps åt med såna här saker och det gör mig närmast illamående.

Inga kommentarer: