onsdag, oktober 08, 2008

Tomejto tomato

Fuck vad jag blir less på folk som säger att dom ska till t-centralen när dom menar centralstationen. Asså seriöst. Det är inte samma lika. Ska du åka till Gävle, Malmö, Berlin eller Köpenhamn, kommer du på din höjd till Norsborg eller Akalla om du väljer att åka från t-centralen.

Jag vet att detta är det i särklass töntigaste problemet man kan ha, eller ens våga gnälla över, i synnerhet i dessa dagar då det är kris hit och kris dit och jag inte förstår ett jota kring vad eller varför, och jag tror också att den enskilt största anledningen till att jag vill skrika rakt ut åt när någon säger t-centralen, fast dom menar centralstationen är just det att jag känner mig så totalt jävla maktlös. Dom här stolpskotten påminner mig och hur jävla många människor det finns där ute som jag inte kan rå på, inte kan göra något åt. Dom bara fortsätter säga t-centralen, fast dom menar centralstationen, och det finns ingen, eller inget, som kan hindra dem.

Inga kommentarer: