fredag, oktober 10, 2008

Igår natt drömde jag om glass. Jag var på en finlandsfärja med bara glass. Glass uppifrån och ner, däck efter däck. Man kunde införskaffa en ät hur mycket du villbiljett av något slag till en löjligt låg summa och då fick man gå omkring på båten och äta glass överallt ifrån. Och vilken glass sen. Det var som att dö och komma till himlen. Det fanns all den glass jag så länge drömt om att själv göra, och som inte finns att köpa någonstans. Och det som var så bra var att man inte blev kräkmätt heller, här njöt man verkligen av glassen. Det var gott och man tröttnade aldrig. Och hade man tröttnat hade man lika gärna kunnat begå självmord för av vad jag kommer ihåg fast det verkligen bara glass och glass tillbehör som såser och strössel, och ingenting annat. Men folk verkade asnöjda med glassen. Jag såg ingen som gnällde. Det var bara helt underbart!

1 kommentar:

Read me. Watch me. Be me. sa...

Sexdröm schmexdröm, ge mig en glassdröm och jag dör lycklig! mmm....