tisdag, oktober 21, 2008

Växeln hallå hallå

Det är mycket med mitt jobb jag inte förstår. Eller med kunderna som ringer till mitt jobb jag inte förstår. Jag har överseende med fulla människor och deras bristande lokalkännedom, jag vet precis hur dom känner sig. Hela världen snurrar och allt är så jävla underbart roligt att man inte orkar bry sig om att ta reda på vilken gata man står på,utan gott tycker att det räcker med att säga att man står vid Henkes Grill. Jag förstår det. När spriten gick in, försvann vettet lika snabbt ut.

Men så har vi då alla människor som är inte fulla, utan bara tycks vara korkade, stressade, otrevliga, bittra, sura, buttra, och allmänt jävla elaka. Som kommer på att dom ska förbeställa en taxi en lördagkväll klockan elva fastän dom ska ha den först om en vecka och blir förvånade över att dom måste sitta i telefonkö så jävla länge. Okej att du ville boka den när du ändå kom ihåg, men ibland önskar jag att somliga människor hade ett kort i plånkan som påminde dem om att stanna upp och tänka efter. Stanna upp, och tänka efter. Låter precis så enkelt som det är. Sen har vi alla som avbryter, inte lyssnar, inte hör på, skriker etc etc. Alla de otaliga gånger då folk ringer med ett skrikande spädbarn i famnen är för många för att komma ihåg. Också för att förbeställa. Hur tänkte du då? Tänkte du att du kanske skulle försämra min hörsel när du ändå var i farten? Du förstår, vi har öppet dygnet runt, du kan ringa till oss när du vill. Om du vaknar mitt i natten och inte kan somna om, när du precis druckit upp ditt morgonkaffe, när du precis ätit middag, när du löser korsord. Det är detta som gör att du faktiskt inte behöver ringa oss precis när din unge skriker som allra värst. Det tror jag att du kan förstå om du bara skulle ta dig tid att stanna upp och tänka. Jag antar att min frustration över dessa människor som alltid har att göra med min oförmåga att faktiskt bestämma över hur dom agerar, hur dom gör, hur dom beter sig. Jag kan skrika hur jävla högt jag vill om att jag tycker dom borde stanna upp och tänka men det förändrar inte det faktum att dom likväl kan välja att skita fullkomligt i vad jag tycker, och bara för att reta mig fortsätta på sin väl invanda stig.

Inga kommentarer: