söndag, oktober 19, 2008

Kolo koloni!

Tillsammans med några andra kompisar har jag gått och skaffat en kolonilott. Vad jag trodde var en liten nätt plätt på 30 kvadrat har visat sig vara en lite större sådan på över 150! Jag har också insett att det kommer innebära nästintill ofattbart mycket arbete, tankar jag försöker få på flykten genom att istället tänka på den tillfredställelse jag kommer känna då jag kan skörda frukterna, eller i det här fallet grönsakerna för första gången. Av någon outgrundlig anledning fantiserar jag om att nästa jul kunna ge bort burkar med egenodlad syltlök, trots att jag mycket väl vet att ingen normalt funtad männsika äter det. Och att jag kommer vinna tävlingen Årets sommarkaka på skördefesten som tydligen äger rum i Tanto varje år i slutet av augsti. Med vilken kaka tänker jag inte avslöja, men vinna det ska jag!

Inga kommentarer: