måndag, oktober 27, 2008

Milk it

Det finns ingen hejd på vad jag kan välja att irritera mig över. Allt som oftast saker som jag inte har någon som helst kontroll. Som att folk i tunnelbanan väljer att resa sig två hållplatser innan dom ska kliva av, eller att dom ställer en gigantisk väska i gången så att jag nästan får en panikattack.

Vissa irritationsmoment går i vågor, och eftersom det nu är rätt länge sen jag irriterade mig över att sveriges förenade mejerier inte gått ihop och standardiserat färgerna på de olika mjölksorterna, är gott och väl dags igen.

Det här är egentligen inte jobbigt, om man inte som jag reser över landet och hela tiden måste ställa om, beroende på vilket mejeri man har att göra med. Jag förstår dock att det är svårt att komma fram till ett gemensamt regelverk, och att sannolikheten att de största mejeriernas indelning vinner är minst sagt överhängande, eftersom deras kunder skulle kunna stämma upp den högsta kören av klagomål om de mot förmodan bytte färg på lättmjölken. Men eftersom jag är uppvuxen i norr, och med Norrmejerier bryter alla andras indelningar mot vad jag vant mig vid. Även om jag vid det här laget, även om det nog tog ett tag, vant mig vid att standardmjölken är röd, då ju vilken vettig människa som helst vet att det är mellanmjölken som är röd. Kom igen! Standardisera mjölkpaketen!

Inga kommentarer: