torsdag, oktober 09, 2008

Inte nog med att min ena granne saknar förmåga att se hur han smulor ner köksbordet, samt låter bli att trasa av diskbänken. Igår var det någon som tagit sig friheten att låna min stekpanna, och sedan helt ogenerat lämnat den odiskad på spisen. Jag höll nästan på att gå i bitar när jag såg det. Nu är det inte så att min stekpanna låg bland allmänt gods utan den låg ovanför mitt skåp, under min hylla. Bara en idiot, eller någon som verkligen vill använda min stekpanna för att alla andra stekpannor sög, kan ha undgått att notera att det faktiskt var någons och därför borde lämnas orörd. Jag antar att detta är karma, då jag lånat lite friskt av mina grannar. Mjölk och sådant. Jag får väl ta det som en förevändning för att inte bli så jävla förbannad, som en ursäkt för att unna mig ännu en skvätt vitt till gröten imorgon.

Inga kommentarer: