torsdag, oktober 09, 2008

Det finns mer plats mitt i tåget

Det var meningen att det här inlägget skulle illustreras av bildbevis men jag lyckas ständigt glömma ta med mig kameran när jag lämnar mitt hem så icke. Men saken är i alla falld en att SL, Connex eller vem fan det nu är som jobbar åt vem klistrat fast lappar överallt på perrongen på Odenplan där man kan läsa det som rubriken lyder. Och det är väl minst sagt behjärtansvärt, om det inte vore för att dessa lappar är fullkomligt onödiga på mitten av perrongen, som ju faktiskt är mitten av tåget. Om man nu ska vara petig. Men så kan det ju också vara så att SL, Connex och deras hantlangare menar mitten av vagnen, men då vill jag påpeka att mitten av vagnen inte är samma sak som mitten av tåget. Det är två fundamentalt olika saker. Så det så.
Sen är det också så att anledningen till att så många skockas i början eller slutet av tåget är för att dom är stressade och precis nätt och jämt hinner med tåget, och därför finner sig själva packade som sillar. Vilken vettig människa som helst som inte kommer i sista stund försöker endera hitta plats i mitten, om man vet att det är rusningstid, eller där det passar bäst med det tåg man ska ta i anslutning.

Inga kommentarer: