måndag, november 03, 2008

Penntestet

Jag läste om penntricket första gången när jag var tretton år, och då i den sedan länge nedlagda tjejtidningen Starlet. Emma Hamberg hade sin serie med i tidningen, och i just detta nummer handlade strippen om penntestet. Själv var jag tretton år gammal och hade inte haft bröst så länge, men klarade ändå inte penntestet. För jag testade det så klart, och fick in typ tio pennor under mina hängisar, utan att någon av dem föll ner. Jag skämdes som fan och tyckte så sjukt synd om mig själv för att jag hade så stora och hängiga pattar, och förmodligen aldrig skulle få så fasta tuttar att penntestet inte gick att genomföra. Så här i efterhand har jag insett hur djupt fascistiskt en sån sak som penntestet, och att det än i dag skrivs om och tas upp i vissa tidningar och tv-program är djupt sorgligt. Kan vi inte bara lägga ner allt jävla snack om penntestet från och med nu? Är det ingen som tycks fatta vilket jävla trauma det kan innebära för en välutvecklad trettonåring att läsa om det? Ingen?

1 kommentar:

Anonym sa...

tack för tipset ska köra det på min brud