måndag, november 24, 2008

Jag förstår inte hur någon kan förvänta sig att jag, som i normala fall har väldiga problem med att bestämma vad jag ska äta till frukost och ha på mig för kläder, redan i oktober ska vet vad jag vill plugga i januari. Det är ju fullkomligt orimligt! Ännu värre är det på vårterminen, då ansökan ska vara inlämnad i april, men kurserna startar först i augusti. Jag förstår verkligen inte detta. Nu har jag ju ändå varit med om detta ett antal gånger, och har därför gjort en grej av att välja ut ett väldigt blandat antal kurser, bara för att förekomma mig. Tidigare har jag bara valt kurser inom ett visst ämne för att sedan ångra mig djupt och varit tvungen att leta som en galning efter restplats på något annat som kan passa. Ibland har jag i december suttit som ett frågetecken över val jag gjorde i oktober och frågat mig själv hur jag tänkte, då jag ju inte är intresserad av att läsa något av det som finns att välja på. Ännu ett i-landsproblem att lägga till högen av de alldeles redan för många.

Inga kommentarer: