tisdag, november 18, 2008

Väl medveten om att jag säkert skrivit om det typ tio gånger, så ska jag nu gnälla lite om hur mycket jag svettas. Jag svettas väldigt lätt oavsett om jag tränar eller inte. Från gatan in i tunnelbanan och jag ser ut som ett monster. När jag tränar är det ännu värre. Då rinner det floder av svett från min hårbotten, min panna, mina tinningar. Jag är helt dyngblöt. Och det är jag för att jag är en tjockis med dålig kondis, men samtidigt har ett system som funkar som det ska. När jag ser feta människor, eller människor överhuvudtaget, som tränar och inte svettas, så blir jag så provocerad! Ni tar inte i ordentligt. Det är min fulla övertygelse. Endera är ni lata, eller så skäms ni över att svettas. I vilket fall som helst är ni sjukt pinsamma. En av dessa tjockisar går på min danskurs. Hon kan stegen, men tar knappt i. Istället står hon och markerar lite i sitt eget lilla hörn av salen, som för att demonstrera att man minsann inte behöver flåsa ihjäl sig för att hinna med i koreografin. Sen när vi kör på diagonalen och jag av en olycklig slump måste dansa tillsammans med henne är hon helt sjuk osamspelt och kör sitt eget race utan någon som helst hänsyn, och råkar till råga på allt slå till mig med handen bara för att hon vill stila och visa alla vad hon lärde sig när hon åkte till Afrika i julas. Som om någon bryr sig. Det som är så beklämmande är att om hon inte var så rädd för att svettas så skulle hon inte vara en jävla tjockis. Men hon trivs väl med det. Det tycks väldigt många göra i dessa dagar. Inte jag dock!

Inga kommentarer: