torsdag, november 13, 2008

En annan sak jag är rädd för, och som jag också tror hindrar mig från att gå ner i vikt, är rädslan för att jag kommer få en massa överbliven hud på magen. Vad är det för jävla vits med att gå ner en massa i vikt när jag kommer se ut som Yabba The Hut på stranden nästa år? Om jag överhuvudtaget vågar visa mig på en strand. Det här är ett konstruerat problem. Jag överdriver risken för att det här kommer hända, för att slippa ta itu med det som verkligen är ett problem, nämligen min övervikt. Jag vet att jag oroar mig helt i onödan. Allt tid jag stått och kollat på min mage, och alla bilder jag sett av folk som gått ner om inte lika mycket som jag, så väl mer som mindre, har gett mig en skev kroppsuppfattning. Jag vet att jag borde sluta, men min hjärna är som besatt av detta, och gör vad som helst för att hitta ett sätt att slippa. Nämen, vi säger väl så. Jag slutar oroa mig över detta nu. Så.

Inga kommentarer: