torsdag, november 06, 2008

Korridorgrannar som glömmer saker i köket

En annan mindre bra sak med att bo på korridor, är att när somliga granna flyttar, glömmer eller lämnar dom kvar saker i köket, i kylskåpet och i frysen. Ibland är det bra saker, tallrika och kastruller kan vi, så länge de är hela och tillräckligt rena, aldrig få nog av. Men det finns en jäst som sett sina bästa dagar, och någon har glömt kvar ett nagellack. Eftersom jag inte med säkerhet vet att någon de facto glömt dem, utan om det är någon av de nuvarnade hyresgästerna som glömt jästen, nagellacket ( apropå nagellacket skulle jag ALDRIG ens överväga att förvara mina parfymer i korridorköket) och allt annat i kylskåpet som börjar bli ålderstiget, kan jag inte med mig att slänga det heller. Inte för att jag föreställa mig att någon av mina grannar, som väl inte är så jättekräsna, faktiskt skulle överväga att baka på gammal jäst.

Inga kommentarer: