onsdag, november 05, 2008

Av vad som snart kommer bli förklarliga skäl, använder mina korridorgrannar och jag nästintill ofattbara mängder diskmedel varje vecka. Visst att vi lagar mycket mat, men en stor flaska i veckan är helt orimligt. Iaf. Som den problemlösare jag är tänkte jag, när vad som måste vara den mest korkade av mina grannar satt upp en lapp om att han för att kunna köpa mer diskmedel behövde pengar, ett steg längre. Varför går det åt så mycket diskmedel? Kan det ha ett samband med att vi inte har några diskproppar? Ja, så kan det vara! Kan vi lösa det genom att ha en blomspruta med vatten och diskmedel blandat kanske? Ja, det kan vi! Är att köpa mer diskmedel förmodligen den sämsta lösningen? Ja, det är det!

Så jag gick helt enkelt till min granne och föreslog detta, på vilket han undrade, och jag skämtar dig inte nu, var man kunde köpa diskproppar? Ursäkta? En mer relevant fråga skulle kunna vara var man inte kan köpa det. Det finns väl för fan överallt? Men om någon nu mot förmodan undrar, testa på Botik Eden, Clas Ohlsson eller varför inte Åhléns.

Inga kommentarer: