torsdag, november 13, 2008

Det finns fan inte en enda bra bantarblogg. Och då menar jag en blogg som bara handlar om bantning, viktnedgång och träning. Okej att det finns hyfsade bloggar som handlar om lite allt möjligt, där träning och viktminskning är en återkommande del, men de bloggar som handlar uteslutande om bantning är så ofattbart jävla tråkiga. Typ idag har jag ätit ditten datten, åkte dit och tränade, nu ska jag äta en frukt och titta på tv. Jag vill ha det självutlämnande gojset, som handlar om hur mycket du hatar att vara fet, varför du gör det här, för vems skull. Sånt där jobbigt rannsakande tjafs som berör mig, som jag kan känna igen mig och identifiera mig själv i. Men näe. Alla Sveriges förenade tjockisar har svurit en ed att eftersom dom själva varit tjocka och förmodligen suttit på Donken med en McFlurry i hand och blivit totalt utstirrade av hela resten av restaurangen, så vägrar dom tala illa om tjockisar. Dom vägrar medge att dom inte ser sig själva som tjocka för att det skulle vara för jobbigt. Av samma anledning vägrar dom, i takt med att dom går ner, erkänna att dom föraktar tjocka människor precis lika mycket som vem som helst. Jag erkänner högst villigt att jag hatar tjocka människor och att jag ser ner på överviktiga, och jag är den första att medge att det är ett självförakt i allra högsta grad, men också ett självförsvar och ett sätt att motivera mig själv på. I väntan på en bra bantarblogg, som tar itu med det som är verkligt intressant, typ ätstörningarnas innersta väsen, så får jag väl göra mitt yttersta att undvika alla dåliga bantarbloggar.

Inga kommentarer: