onsdag, september 17, 2008

Revörb

Jag kan inte låta bli att fråga mig själv om revörbet i Idol är där för att vi hemma i tevesofforna inte ska gå miste om närvaron, om känslan, om chansen att precis som juryn få gååååshuuuud när någon är extra duktig. Det funkar ju uppenbarligen, men den borde bara tas ner bara en liten aning så att man inte hör den lika väl. För när man väl hör den hör man inget annat.

Jag undrar också varför i hela friden Laila Adele söker till Idol. Tjejen har släppt två skivor, varav den ena var helt genomusel, och borde därför ha kontakter nog att kunna få släppa en tredje utan problem. Jag kan förstå att hon vill ha den marknadsföringsapparat som kommer med att få delta i, och kanske också vinna Idol. Men come on! Jag vet att jag kanske låter avis, och att vilken annan tjej som haft hennes röst och närvaro helt klart gått vidare, men det känns ändå askonstigt. Då skulle man lika gärna kunna utveckla ett Idolidol, med artister som släppt en eller två skivor och som nu ska bilda en superduo eller grupp av något slag för dom. Det vore desto roligare, och väldigt mycket mer underhållande.

Inga kommentarer: