fredag, september 05, 2008

Det finns en mening med allt

Jag vill typ sticka en kniv på dom som säger så. Tills jag kommer på mig själv med att tänka precis likadant, bara för att försöka trösta mig själv. Det finns en mening med att jag inte får jobb, det är universums sätt att få mig att försöka hårdare, bli mer ödmjuk, eller ge upp och ge efter för pappas idoga övertalningskampanj att läsa till läkare eller advokat. Det finns en mening med att just jag råkar ut för det här, för det är inte alla som är kapabla att nog att leva på mindre än tio tusen per månad med studieskulder upp över öronen. Såna människor är det mening ska födas med guld i mund eller vad fan det heter, för dom skulle inte klara av någonting annat. Det finns en mening med att just jag ska försöka förstå mig på vad det finns för mening med allt det här, för annars skulle jag aldrig acceptera det.

2 kommentarer:

Did you give the world some love today, babe sa...

Meningen är att om du skulle få ett jobb prexis just nu, så skulle du missa det mycket bättre jobbet som väntar runt hörnet. Eller?

Anonym sa...

Vad vill du ha för sorts jobb? Jag jobbar som croupier och vi söker folk. maila mig om du är intresserad.
zanah_85@hotmail.com