söndag, september 21, 2008

När jag satte mig i salongen för att njuta av ytterligare en vad jag förmodade skulle vara en halvbra svensk komedi, trodde jag för mitt liv inte att ämnet för denna komedi skulle uppröra publiken så mycket att dom mycket högt skulle komma att visa sin avsky för vad vi som publik fick bevittna. Hur är det möjligt att det än idag finns människor som upplever att det mest provocerande som finns och kan gestaltas på film är två män som kysser varandra? Hur är detta möjligt? Lika äcklade som dessa människor är av att se två människor av samma kön hångla, lika äcklad är jag av dem för att de är äcklade. Dessa människor är motbjudande och avskyvärda individer och jag vet att jag borde respektera deras rättigheter att ge uttryck för sin åsikt och sitt ogillande, men inte när det sker på detta sätt. Det är mer provocerande i sig att dessa låter sig provoceras av något så banalt som två män som hånglar, än att det på svenska biografer idag visas en film som handlar om just det. Sorgligt är vad det är.

Inga kommentarer: