tisdag, september 23, 2008

Bantarbloggen den blå

Shakti schmakti skriver också att vi människor är alldeles för hårda mot oss själva, i vår strävan efter perfektion så slutar vi berömma oss själva utan ser bara våra fel och brister. Därför tycker hon att man som överviktig, eller missnöjd med sin kropp ska börja se uppskattande drag hos dem i sin omgivning som man kanske delar kroppsform med, för att på så sätt lära sig älska sin själv. Mhm. Jag har försökt och det går fan inte. Överallt ser jag tjocka suggor som jag bara ser är tjocka suggor. Dom är inte sensuella, inte tilldragande, inte attraktiva. Och jag vet att jag kollar på fel tjejer. Jag kollar på amazoner som är över 170 långa och inte ens i närheten av feta på samma sätt som jag. Men det är liksom det närmaste jag kommer och jag kan inte hitta några som helst försonande drag hos dessa kvinnor. Betyder det att jag hatar mig själv? Shakti tycker också att man ska se sig själv i spegeln och ge sig själv en komplimang. Vilket jag också gör, även om det känns mer än lovligt löjligt. Jag tror bara inte att jag gör det tillräckligt ofta.

Inga kommentarer: