onsdag, juni 04, 2008

Vad vore livet utan dans

Ikväll måste jag i värsta fall dansa afrikanskt med blan annat en jagsvag 40-årig kvinna, och hennes solbarn till fem-åring. Denna duo har bevistat två av de tidigare tre lektionerna och jag ber till gud att dom hoppar kvällens. Inte nog med att 40-åring en är en nybörjare, med betoning på nybörjare, ungen är så självupptagen att hon inte tar någon som helst hänsyn till oss andra i gruppen utan mest springer runt och är i vägen.Råkar jag sparka till henne så får hon fan skylla sig själv.Morsan kan så klart inte koncentrera sig, det enda hon gör är att i korta, mycket korta,stunder fäster mycket lite av sin uppmärksamhet på läraren, utan försöker istället hålla koll på ungen. Jag tycker det hela är väldigt sorgligt egentligen.Mamman lär sig ingenting, ungen blir irriterad, och vi andra distraherade.Jag vill inte gå så långt att förbjuda barn, inte än i alla fall, men med tiden kanske.

Läraren är för övrigt en av de bästa danslärare jag har haft.Varenda gång vi gjort ett steg, som i mina ögon är väldigt grundläggande, men därmed inte sagt att det inte är svårt, så brister han ALLTID ut i ett underbart " Meeeeeeeeeeen Gyyyyyyyyyyyyyyyyyyd" "Vikken Kruuuupppp". Och förra lektionen när vi inte log tillräckligt gick människan omkring och utstötte en massa galna ljud för att få oss att skratta, vilket gjorde att det var ganska svårt att koncentrera sig på dansen. Faktum är att det nästan var som om någon kittlade en, allt medan man ska försöka hålla koll på armar och ben. Vad han hittar på ikväll ska bli mycket spännande att se.

Inga kommentarer: