söndag, juni 29, 2008

Dagens Youtubeklipp - Igelkott äter morot



Det här klippet är absurt,roligt och sorgligt på samma gång. Till att börja med tycker en naturvän som jag själv att det är lite smått upprörande att någon ens slås av tanken att ha en tam igelkott. Tack och lov är det inte tillåtet i Sverige, även om jag tvivlar på att man skulle sätta in någon polisstyrka mot exempelvis mig om jag helt plötsligt bestämde mig för att föda upp en igelkott, även om det aldrig skulle falla mig in.Jag tycker igelkottar är assöta, lätt topp tre över söta konstiga djur, men söta just för att man ser dem så sällan, och dom då dessutom kör helt på sin egen stil och oftast rullar ihop sig till en boll. Sen är det ju så sjukt att det är roligt att han ser ut att hålla på att kvävas. Han ser ut som han sätter i halsen och det är typ lite småskojsigt. Absurt sa bill, asburt sa bull.

Inga kommentarer: