tisdag, juni 24, 2008

Sommarprat hör sommaren till

Sommar är ett underbart program, men det går inte att komma ifrån att det ändå, för mig och säkert för väldigt många andra, förknippas med just sommar och semester.Att då lyssna på reprisen på webben, eller ens ha det på i bakgrunden medan man lagar en lunchlåda är inte samma sak, som att lyssna på det i takt till att man målar bastun,sågar ved,solar, eller stökar runt i sommarstugan.Eller ligger framför brasan senare på kvällen och myser,somnar ifrån det och vaknar långt efter att det slutat. Det är Sommar för mig, och utan allt det där känns det så väldigt mycket mindre på riktigt än vad det borde.Även om jag vet att jag kommer tvingas lyssna på webben, eftersom min semester börjar först nästa vecka, och dessutom är begränsad.Men i den bästa av världar skulle programmet bara sändas i juli, för att maxa och köra fullt ut de veckor då folk faktiskt har semester.

Inga kommentarer: