torsdag, juni 26, 2008

Dagens Youtubeklipp - Erykah Badu Honey



Av någon outgrundlig anledning smyger sig de konserter jag planerar att gå på sakt sig på mig,och jag inser att dagarna till konserten sedan länge är räknade,att jag nu inte kan någon av låtarna från senaste skivan och inte alls kommer ha det utbyte jag önskat av konserten.Så var det med Gentleman härförleden, där alla utom jag deltog i allsång med Reggaejesus himself, och jag själv häpen stod bredvid och kollade på.

Jag har vetat att jag ska på Erykah i flera månader men tänkt precis att det varit flera månader kvar och därför inte tagit mig tid att lyssna in mig på skivan,mer än att den gick på repeat veckorna precis efter att den blev utgiven. Så jag är väl inte helt förberedd inför ikväll.

Men likväl är jag mer peppad än någonsin.Förra sommarens konserter blev det inte mycket av, Bone thugs blev inställt, och sen var sommaren slut.I sommar ska jag se Erykah, Jah Cure,Alborosie,och gå på Trästocksfestivalen.Och att inleda med Erykah är inte fy skam,oavsett om det så kostar en miljon att gå och se henne. Jag vet att det kommer bli oförglömmligt.

Inga kommentarer: