torsdag, juni 19, 2008

Dagens Youtubeklipp - RATM Killing in the name of



I ett försök att få utlopp för sin ilska skulle jag vilja påstå att dammsuga till denna låt är fullkomligt oöverträffat.Det brukade nämligen jag göra när jag gått ut gymnasiet, bodde i min pappas vardagsrum och jobbade som serviceslav och dagisfröken. Mitt liv då var fullkomligt outhärdligt och jag ville typ bara sova bort mitt liv.Vilket jag inte fick eftersom min pappa gick upp klockan sex på morgonarna och då satte sig vid dator och i värsta fall spelade någon dålig gubbrock bara för att jävlas med mig. Sen brukade han försöka förebrå mig för att jag inte tog tag i mitt liv och sitta där och fälla allehanda omdömen om min person och min karaktär.Vilket i stort gick ut på att få mig att må så dåligt som möjligt, för att på så sätt få mig att bli arg,och ta tag i mitt liv. Vilket han inte lyckades med.Istället blev jag bara ännu mer ledsen och hade ingenstans att ta vägen.
Ni kanske tycker att jag lämnar ut min pappa alldeles för mycket, och det tycker väl jag också, men jag kan inte låta bli att tycka att han får skylla sig själv lite. Den där det som inte dödar härdar grejen som han försökte med funkade väl delvis, men har gjort lika mycket skada som nytta.

Inga kommentarer: