fredag, juni 27, 2008

Dagens Youtubeklipp - Lauryn Hill Turn the lights down low



Det gjorde mig så väldigt väldigt glad att den gick att bädda in. Varje sökning på Youtube har utvecklats till en lottskrapning och jag har fått påfallande många nitlotter på senaste tiden.Att denna då blev en vinst värmde verkligen. Det är en grym låt som är så där bitterljuv som bara den bästa kärlekslåtar ska vara. Den gör mig ledsen, och vemodig, men så är ju svårmod min arvedel. Jag kan nog hitta något sorgligt i kort sagt vad som helst.

Och nu är två av mina kompisar dessutom på väg till Jamaica för att vara borta i tre veckor, så att påstå att jag är avundsjuk är ingen som helst underdrift. Då blir låten ännu sorgligare och jobbigare. För det är så där sorglös som videon är, som jag föreställer mig livet på Jamaica. Detta trots att jag vet så mycket bättre.

Inga kommentarer: